Monday 10 February 2014

DITA E PËRPLASJES

Letra nga limbo
KOHA DITORE, 7 SHKURT 2014

Sepse protesta është betejë mes gjithkujt tjetër dhe individëve që protestuesin e quajnë me emërtimet nga më të ndyra, konsipracionojnë në përmasat e spiunazhit sa të kompleksojnë edhe Agatha Christie-n, e aktivizohen njëri pas tjetrit vetëm atëherë kur themelet e uzurpimit të tyre dridhen. Disa nga ta janë aq të pamoralshëm e aq destruktiv – në shprehje e mendësi – sa bëjnë dhe Zotin pishman për krijesat e tij.


-1-

Siç edhe mund të rridhte natyrshëm, përplasja rreth UP-së po shndërrohet në fotografi graduale të blloqeve, ideve e vlerave që rëndom kanë shoqëruar Kosovën në këto 14 vitet e fundit; në mos dhe më shumë. E meqenëse i përkas bllokut që mashtrimin, plagjiatin dhe uzurpimin nuk i merr si të pranueshme – pra nuk i sheh si vlerë por si antivlerë – do ti lejoj vetes luksin (madje me shumë kënaqësi) e marrjes me bllokun tjetër, që – dhe këtu fillon djegësia e shijes së pashijshme të tyre – para se të kenë problem me arsyen për protestë kanë problem me zgjidhjet se kush bën pjesë në protestë. Për këtë janë të mjerë.

Akademikë, profesorë, politikanë e aty këtu një grusht studentë – të gjithë servilë, e më servilë se tjetri – aktivizojnë llumin e injorancës sa herë që padroni i tyre kërkon një gjë të tillë. Ata aktivizojnë mu ato vlera që në majën e performancës individuale të tyre, nëse ka pasur një të tillë ndonjëherë, kanë qenë vlera të shitura mirë e bollshëm; të gjitha të zhbëra sot për kosovarin e ri.

-2-

Kosovari i ri po ndryshon. Ai nuk ka kujtim pionerizimin paratranzicional – rrjedhimisht ndjenë më pak barrë për të kaluarën; nuk ka kujtim të freskët luftën – rrjedhimisht ndjenë më pak borxh ndaj vendorëve e të huajve;  dhe nuk ka rekord të përpjekjes shtetndërtuese – rrjedhimisht është i pastër në ecjen e tij postçliruese. Kosovari i ri pra nuk njeh idenë e “udbashizmit”, “lpkizmit”, “farkizmit”, “çlirimtarizmit”, “banesizmit”, “partiakizmit”, “institucionalizimit”, “parlamentarizmit”, “pavarësizmit” apo përpjekjeve tjera (të –izmit), përpjekje të mira, shumë të mira, e të zeza dhe shumë të zeza të ndodhura në vend. Për to mund të ketë dëgjuar vetëm nëpër ballafaqimet dhe tregimet e protagonistëve e komentuesve të tjerë; apo ti ketë përjetuar në kohën e përjetimeve tjera të pubertetit e hipergjykimit. Kosovari i ri njeh vetëm idenë e vlerës, e rezonit, e alternativës dhe e zgjidhjes sepse dikush din diçka jo sepse dikush ka bërë (ose jo) diçka dikur.

Prandaj, kur dikush nga blloku tjetër akuzon dikë që ka kandar modern të vlerave me percepcione të ndyra e të inateve, nuk është se ngjallë ndonjë reagueshmëri reflektuese tek të tjerët; ngjallë vetëm gërditje dhe keqardhje nga një gjuhë e tillë e individë të tillë.

-3-

Për ta vënë rekordin drejt, situata e UP-së meriton trajtim të thjeshtë. Ka një gabim individual të një rektori, që në gjuhën akademike njihet si mashtrim; ka një uzurpim më të gjerë të institucionit nga parapartia, që në gjuhën e politikës njihet si zaptim; dhe ka një betonizim të qëndrimeve të inateve, paditurisë e klientelizmit të bëra në një bllok bashkë, që në gjuhën e secilit tjetër njihet si interes.

E për të zhbërë bllokun e bërë bashkë, për të zhbërë zaptimin institucional, duhet zhbërë fillimisht Rektorin i cili para së gjithash ka bërë një mashtrim. Mashtrimi i tij, pra gabimi i tij individual, është se ai ka publikuar një punim pa vlerë, në një revistë pa vlerë dhe këtë mungesë vlere e ka përdorur për të përmirësuar pozicionin e tij aty. Një akt të tillë, secili pjesëmarrës i botës akademike e gjykon me një përfundim të thjeshtë, largim. Për hir të korrektësisë nuk kam se si të mos them se pjesëmarrës të botës akademike i shoh vetëm të tillët që dikur diku kanë bërë një publikim që kalon kufijtë e lokalizmit, provincialitetit e servilizmit alla-kosovar; pra dikush që është edukuar në frymën e shkencës, edukimit korrekt dhe publikimit me standarde. Pjesa më e madhe e mbrojtësve të Rektorit as që kanë idenë se për çfarë standardi e çfarë kulture shkencore bëhet fjalë; sepse nuk kanë nga ta dinë.

Gabimi i dytë, pra institucional, i Rektorit, është mosaftësia e tij për të parandaluar një skemë skandalesh rreth tij; siç ishte rasti i plagjiatit të qind-për-qind të një punimi ku vetëm titulli ndërronte – në mes të shumë skandaleve tjera që po shpërthejnë gjithandej. E arsyetimi i dhënë se plagjiati kishte ndodhur si një gabim teknik, ose se i njëjti ishte provuar të tërhiqej, më bind më tepër për paditurinë dhe papërgjegjshmërinë e të tillëve. Kur dikush bën një gabim të paqëllimshëm dhe kaq të rendë akademik, e para e punës çfarë duhet bërë është publikimi i distancimit para se ai të shpërthente nga mediet. Porse nuk kanë bërë një gjë të tillë. Sepse nuk kanë gabuar paqëllim.

-4-

E mu atëherë kur shtjerrësh nga imagjinata se çfarë tjetri mund të prodhojë, ata dalin me gjithë arsenalin e paditurisë së tyre në gjyeti inatesh kundrejt akademikëve të tjerë në UP që, siç e do mbarësia, nuk e pranojnë mashtrimin. Në këtë gjyeti ata provojnë ti kontesotjnë (me paditurinë e tyre) edhe punimet – këtu bëhet sërish interesant – të mësimdhënësve shqiptarë që nëpër botë konsiderohen si gjeni; dhe nuk është barcoletë kjo.

Vë bast secilën qindarkë të kursimeve pensionale se pjesa më e madhe e atyre që mbështetin një kundërgjykim si ky, nuk kanë aftësi as të përmbledhin me një paragraf – se jo më shumë – një punim të tillë. Dallimi në anën tjetër është se, një student mesatar i shkollës fillore mund të përmbledhë – në mos të shkruaj më mirë – punimin e famshëm të mineraleve.

-5-

Dhe fajtorët për gjithë këtë përplasje nuk janë në mesin e bllokut mashtrues e atij inatçorë. Janë një grumbull inatçorësh tjerë që me rezistencën e tyre ndaj strukturës së protestës preferojnë mashtruesit para arsyes së protestës. Pra për ta, paradoksalisht, më me rëndësi është inati se kush është në mes të protestës se sa dëmi që vjen nga shkaktari i protestës. Prandaj, jo vetëm që nuk i bashkëngjiten nismës, porse me mish e me shpirt, në imitim të mjeshtërve mashtrues, promovojnë e propagandojnë të kundërtën, pra anti-protestën.

Nëse të njëjtit nuk dëshirojnë të politizojnë nismën, le të provojnë të dalin vet. Nuk di a ka fat më të madh se sa dhënia e një shkëndije civile e mediatike sikurse shkëndija e protestave të fundit. Raste të tilla në Kosovë janë të rralla dhe si të rralla që janë duhet të përdoren si shembull i së mundshmes. Nëse dinë më mirë, nëse mund t ëbëjnë më shumë, nëse munden vet, le ti bëjnë të gjitha – përderisa i bëjnë.

Sepse protesta e nisur për UP-në është bërë më shumë se sa protestë për një individ. Është bërë një mundësi që prodhon shpresë se gjërat, me një përgjegjshmëri kolektive, mundtë ribëhen sërish. Sepse protesta është betejë mes gjithkujt tjetër dhe individëve që protestuesin e quajnë me emërtimet nga më të ndyra, konsipracionojnë në përmasat e spiunazhit sa të kompleksojnë edhe Agatha Christie-n, e aktivizohen njëri pas tjetrit vetëm atëherë kur themelet e uzurpimit të tyre dridhen. Disa nga ta janë aq të pamoralshëm e aq destruktiv – në shprehje e mendësi – sa bëjnë dhe Zotin pishman për krijesat e tij.



No comments: