Letra nga limbo
KOHA DITORE, 23 TETOR 2015
Sot nuk mund të ketë kompromis në mes të plagjiatit e origjinalitetit, kualitetit e kapërcimit, intervneimit e meritës. Nuk mund të ketë kompromis me analfabetët e uzurpatorët. Ka vetëm një përfundim për ta – është largimi.
-1-
Në ditën që
Kosova duhej të shënonte arritjen më të madhe ndërkombëtare sivjet, hapin e
parafundit për anëtarësim në organizatën e parë të Kombeve të Bashkuara –
UNESCO, analfabetë e uzurpatorë u bënë bashkë për t’i dhënë goditjen, siç ua
merr mendja të shkretëve, përfundimtare UP-së; kthimin në kapje.
Do të ketë qenë
mesiguri vendimi më skandaloz, më i turpshëm, dhe gjithsesi më irritues që ka
marrë dikush në Kosovë tash e sa kohë. Anëtarët votues të Këshillit Drejtues,
një përzierje e individëve të deleguar nga pushteti dhe parapushteti, kishin
votuar – gjashtë sosh – me bindje të plotë dhe pa hezitim, në favor të
shkarkimit të Rektorit. Për bazë po merrnin pretendimet e disa “pro-e-sorëve”
skandalozë, avancimi shkel e shko i të cilëve ishte ndërprerë me kohë nga i njëjti
Rektor. Dhe po, për bazë merreshin edhe thirrjet e një grupi parapolitik e
parapartiak studentor, të cilët në dy-tri shfaqjet e vogla që i kishin
publikisht, as gjuhë shqipe mirë nuk dinin; kërkonin, të shkretët e të mjerët –
medet për ne – afate shtesë të provimeve.
Reaksioni publik
i qytetarëve këndej ishte masiv. Ndoshta për të parën herë pati një shpërthim të
tillë mllefi e dëshpërimi njëkohësisht. Së paku kështu e kanalizuan këtë ndjenjë
kolektive kosovarët në rrjete sociale dhe të nesërmen në rrugë. Një reagim i
tillë, unik pra, duket të ketë zgjuar menjëherë vendimmarrësit këndej; hapat e
parë të të cilëve bënë rikuperimin e asaj çfarë kishte mbetur për t’u
rikuperuar.
-2-
Përpjekja e
Rektorit nuk ka qenë asnjëherë ekskluzivisht e lidhur me përpjekjen për një
institucion arsimor në Kosovë; ka qenë shumë më tepër se kaq. Përpjekja e tij
ka simbolizuar të mundurën në këtë vend – pra përpjekjen për transformim shoqëror
në dëm të uzurpatorëve e analfabetëve që na kapin e mbajnë të kapur tash e sa
vjet.
Këtë kapje, të njëjtit
uzurpatorë, e ushtrojnë me procedura tërësisht demokratike (në libra e teori) –
por pa demokraci në pikat kyçe të procesit; aty ku edhe kurorëzohet mbrapshtia.
Kështu, të njëjtit, duke u thirrur në procese demokratike e të paradefinuara, rrënojnë
secilin princip kyç të demokracisë. E bëjnë këtë duke zhveshur këto procese nga
të gjitha karakteristikat morale, etike e të mbarësisë – pa të cilat demokracia
nuk ka dhe kuptim.
Kështu, në momentin
e parë që vendimmarrës të një këshilli apo trupi gjyqësor janë njerëz që
aktivisht janë provuar në parti politike, kanë shfaqur publikisht e vazhdojnë të
shfaqin ende preferenca partiake, atëherë më nuk bëhet fjalë për përpjekje të
drejtë – pavarësisht se cilën procedurë ndjekë e cilën letër mbushë me “tika”,
por për bëhet fjalë për ndikim të interesave grupore a klanore – me motive e
implikime partiake e politike. Procedurat e tilla janë të replikuara gjithandej
sot. Në borde, agjenci, trupa quasi të pavarur politik. Thuajse Kosova nuk ka
mjaftueshëm individë të papërfshirë, të ditur e me integritet, që në fund mund
dhe të japin një mendim të drejtë. Të drejtë për interesin e këtyre
taksapaguesve, të rëndë për gjithë uzurpatorët aty.
-3-
Universiteti i
Prishtinës merr çdo vjet rreth 30 milionë euro para të taksapaguesve kosovarë;
nga të cilat, 22 milionë janë vetëm paga. Për këtë fakt, ai mbetet dhe interes i
grupeve të ndryshme që përtej plotësimit të defekteve intelektuale që i kanë, provojnë
që me kapjen e këtij institucioni të sigurojnë edhe një të ardhme të qetë
financiare – për veten natyrisht.
Për të siguruar këtë
qetësi, individë ish-politikë të akomoduar si udhëheqës departamentesh e
fakultetesh – që në paraqitjet e tyre as shqip nuk shkruajnë mirë (kujtoni emërtimet
“dekanë” që i bëjnë vetës), ndërtojnë grupe ndjekësish përreth. Këta janë rëndom
studentë të përjetshëm, me probleme serioze në mësimnxënje. Studentët e tillë,
që arritjen më të madhe në karrierë e kanë daljen në foto me një figurë
mediokre të partisë, organizohen në grupe studentore, jo më për të shërbyer ndonjë
qëllimi për kualitet, por për të mbrojtur të njëjtit “pro-e-sorë” që i mbajnë
si padron e shembull të arritjes eventuale të tyre karrieriste. Kaq ua kapë
mendja.
Kështu, të dy
grupet bashkë, përbëjnë dhe një Senat. Të dy grupet bashkë, promovojnë edhe
avancime e tituj akademikë pa fije kriteresh, pa fije përpjekjesh, pa fije
angazhimi akademik apo kontributi shkencor. Të dy grupet bashkë provojnë dhe
provime shtesë, regjistrime shtesë, lista shtesë – falje shtesë. Të dy grupet
bashkë tregojnë se qëllimi nuk është më dija e mësimnxënja, por është kapërcimi
sa më i shpejtë i disa procedurave – që për ta mbesin krejtësisht teknike – për
të marrë një privilegj. Mësimdhënësit për të marrë titullin “pro-e-sorë” e mësimnxënësit
për të marrë titullin “të diplomuar Mr.Sc.Ing.Bsc - futjakot”; për t’i shtuar
shkronja emrave përpara – pa asnjë peshe mbi to. Nuk mërziten asnjëri. E tëra çfarë
kanë në mend, të gjorët, është marrja e privilegjit e shitja e autoritetit mbi
ato pak grupe familjare e shoqërore që i rrethojnë, kur të ju vjen rendi për
fjalë në ndonjë odë.
-4-
Proces i
tolerimit dhe promovimit të uzurpatorëve, tregon se Kosova është në një krizë
intelektuale – dhe në një theqafje politike. Në krizë intelektuale sepse përpjekjet
e individëve për të bërë mbarësi, eventualisht do të pengohen nga një sistem i
tërë individësh pa integritet e pa guxim për të menduar drejtë e barabartë për
të gjithë. Përtej të gjithave, humbja e rektorit, qoftë edhe si formë e
përkohshme, dëshmon se sa i vetmuar mbetet secili që provon të ndryshoj diçka
këtej. Të lënë vet; politika, intelektualët, taksapaguesit, secili vetëm
për veti. Një shoqëri pasive e pranuese e mbrapshtisë nuk prodhon shpresë –
prodhon dëshpërim.
Por mbi të
gjitha, dëmi më i madh i kësaj shoqërie nuk vjen nga uzurpatorët e mbrojtësit e
tyre. Dëmi më i madh i kësaj shoqërie vjen nga mosreagueshmëria e një gjenerate
të tërë studentësh, rreth gjashtëdhjetë mijë sosh, të shurdhër e të
painteresuar për të mbrojtur veten. Kështu e kupton se ky vend nuk ka më puls
që bën reagimin. Se janë të topitur të gjithë, edhe atëherë kur bëhet fjalë për
fatin e tyre jetësor – dijen. Ç’është e vërteta, këta dhjetëra mijëra
spektatorë të fatit të tyre, të tillët që tolerojnë një grusht analfabetësh
mësimdhënës e rrahagjoksësh t’i dërgojnë për në theqafje, nuk meritojnë as ato
copë letra që i thirrin diplomë. Padituria e përjetshme nga “fabrika e
paditurisë” është shpërblimi më meritor i tyre. Të rrinë të padije e të papunë!
Por në këtë fat
nuk guxojmë t’i lëmë gjeneratet e tjera; fëmijë të shkollave që nesër
përfundojnë si lëndë e parë në këtë “fabrikë paditurie”. Për hir të tyre sot
duhet marrë anë. Anë për një ide që promovon reformën; e ky promovim më nuk ka
mes. Sepse, nuk mund të ketë kompromis në mes të plagjiatit e origjinalitetit,
kualitetit e kapërcimit, intervneimit e meritës. Nuk mund të ketë kompromis me
analfabetët e uzurpatorët. Ka vetëm një përfundim për ta – është largimi.
Prandaj, betejës
për reformë duhet shkuar deri në fund. Nuk mjafton më vetëm rikuperimi i një
gabimi, dhe me këtë edhe tërheqja e vërejtjes se mund të shkarkojmë sa herë që
prishë pazare politike. Por duhet shkuar deri në fund; deri në largimin përfundimtar
të uzurpatorëve të arsimit.
Ky largim do të hapte rrugë për njerëz të rinj, individë me integritet e dije, që do të promovonin mjetet më moderne shkencore sot – jo më doktoratat me luftëra për një grykë diku në Kosovë – por me një kulturë të re arsimore, kërkimore e shkencore këndej. Kjo kulturë e re arsimore do të niste një cikël të ri perceptimi mbi arsimin, ku puna e jo pjesëmarrja ka rëndësi. Në këtë rrjedhë, ky vend do të mund të nxirrte gjenerata të reja që nuk kërkojnë më status-quo e shkel e shko, por kërkojnë ngritje e përmirësime të vazhdueshme. Nga ta do të lindë një brez i ri reformatorësh në secilën sferë tjetër të organizimit tonë shoqëror.
Kjo klasë politike nuk ka vetëm obligim moral, por edhe ligjor e institucional – para së gjithash, kërkesë qytetetare –ç’kapjen e arsimit dhe largimin e të padobishmëve nga aty. Rektori i tanishëm është një fillim i mirë në këtë drejtim; të tjerët do të vijnë pas tij.
Ky largim do të hapte rrugë për njerëz të rinj, individë me integritet e dije, që do të promovonin mjetet më moderne shkencore sot – jo më doktoratat me luftëra për një grykë diku në Kosovë – por me një kulturë të re arsimore, kërkimore e shkencore këndej. Kjo kulturë e re arsimore do të niste një cikël të ri perceptimi mbi arsimin, ku puna e jo pjesëmarrja ka rëndësi. Në këtë rrjedhë, ky vend do të mund të nxirrte gjenerata të reja që nuk kërkojnë më status-quo e shkel e shko, por kërkojnë ngritje e përmirësime të vazhdueshme. Nga ta do të lindë një brez i ri reformatorësh në secilën sferë tjetër të organizimit tonë shoqëror.
Kjo klasë politike nuk ka vetëm obligim moral, por edhe ligjor e institucional – para së gjithash, kërkesë qytetetare –ç’kapjen e arsimit dhe largimin e të padobishmëve nga aty. Rektori i tanishëm është një fillim i mirë në këtë drejtim; të tjerët do të vijnë pas tij.
No comments:
Post a Comment